KÄYNTIRAPORTIN
ANALYSOINTI
https://dl.dropboxusercontent.com/u/10021547/haaga2014/K%C3%A4vij%C3%A4tiedot%201kk.pdf |
Raportin perusteella Yritys X:n
sivustot ovat näkemykseni mukaan passiiviset. Tähän viittaavat seuraavat seikat:
- Miltei 90 % kävijöistä on uusia kävijöitä. Sen sijaan uusintakävijöitä on ainoastaan n. 10 %
- Sivustojen viipymä on ainoastaan runsas minuutti, eikä yhden käynnin aikana käydä kuin hieman useammalla kuin yhdellä sivulla (1,57 sivua/käynti)
- Sivusto ei houkuttele ja / tai aktivoi mobiililaitteiden käyttäjiä (mobile ja tablets käyntien osuus kaikista käynneistä 13,71 %).
Sivustojen ylläpitäjän olisi
hyödyllistä saada koukuttavia elementtejä sivuilleen, joka saisi kävijän
yhtäältä viipymään sivuilla pidempään ja toisaalta jatkamaan useammille
sivuille. Tällaisia keinoja voisivat olla esimerkiksi omien sivujen ristiin
linkittämiset ja niillä asiakkaan palkitseminen erilaisin houkuttimin:
kilpailut, ostohyvitykset, alennukset jne. Asiakas tulisi saada jättämään
joille sivuille yhteystietonsa ja yritystä hyödyntävää tietoa
asiakasprofiilistaan, jotta erilaisin ´inbound lead generation`– toimenpitein kävijöitä voidaan aktivoida palaamaan
sivuille.
Yrityksellä on myös pohdinnan paikka siinä, miten sen sivustot palvelevat mobiilikäyttäjiä. Internetin käyttö on yhä enenevässä määrin siirtymässä tablettien ja erilaisten älylaitteiden käyttöön. Oman sivuston toiminnallisuus näissä laitteissa on hyvä varmistaa ja upgrade:ta niiden edellyttämälle tasolle.
Yrityksellä on myös pohdinnan paikka siinä, miten sen sivustot palvelevat mobiilikäyttäjiä. Internetin käyttö on yhä enenevässä määrin siirtymässä tablettien ja erilaisten älylaitteiden käyttöön. Oman sivuston toiminnallisuus näissä laitteissa on hyvä varmistaa ja upgrade:ta niiden edellyttämälle tasolle.
Yritykselle on tärkeää kerätä asiakaspalautetta sivustoistaan niin PC:n kuin muiden laitteiden käyttäjiltä, miten sivuja pitäisi kehittää. Tämä olisi myös hyvä keino saada kerättyä asiakastietoa palvelujen profiloimiseksi ja kohdentamiseksi nykyistä paremmin.
Mielenkiintosta sitten kuulla, mitkä sivut tässä on kyseessä. Ainakin paljon hyviä parannusehdotuksia monien blogeissa. Mä jäin miettimään monien muiden asioiden lisäksi sitä, miksi niin moni tuli hakukoneiden kautta sivuille. Tosi harva eksyi sinne muualta (some, suoraan etc).
VastaaPoistaOnko arvauksia raportin alkuperästä?
Poista